fredag 12 december 2014

FO – Mont Royal.




Nästan inget av det jag stickar hamnar här. Jag ids helt enkelt inte. Men ibland kan man ju nöja sig med ett gäng korniga mobilbilder enligt selfie-princip och då blir motståndet mot att blogga färdiga alster lite mindre.

Jag har inte stickat så många mössor, men den här gillar jag. Jag är med i en kal-grupp på Facebook där det här mönstret dök upp och jag gillade det jättemycket på en gång.

Mössan heter Mont Royal och finns som gratismönster på Ravelry. Jag har stickat min i Madeline Tosh Merino Light, garn som blev över från min Emelie. Det gick åt ungefär 65 gram och jag stickade den med magic loop på 2,5 m.m. rundsticka. Den blev lite lång, trots att jag stickade på mindre stickor än vad mönstret angav, men i övrigt är jag nöjd och glad. Och varm om öronen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar