fredag 13 juni 2014

FO – Sunday Swing Socks.




Det var ett tag sedan mina Sunday Swing Socks lämnade stickorna men tid är något utav en bristfällig resurs i det Garnfrökensa palatset just nu. De är stickade på KnitPro:s strumpisar 2,75 m.m. i Zauberball. Färgen heter Brombeeren och jag fick det av min fina hemlis i Stickameras byte tidigare i våras. Jag stickade storlek L och det gick åt nästan 80 gram. Jag vet inte vad det är med mig nu för tiden men jag verkar ha fått en skev kroppsuppfattning efter att ha varit gravid. Allt jag stickar blir för stort, så även dessa. De är inte jättestora, men jag hade nog lätt kunnat sticka M i stället.

Det är ett trevligt mönster och diagrammet är lätt att memorera. Det blir ju inte jättesnyggt att sticka häl med korta varv i den här typen av garn men jag tycker att det blev okej ändå. Det här är andra gången som jag lyckas få ut två par nästan exakt likadana strumpor av ett nystan, hurra. Och just ja, det här är mitt första par i Dödergöks sockutmaning. Bara fyra kvar.

1 kommentar: