lördag 30 augusti 2014

FO – Antler.


Otis behövde en höstkofta och jag letade rätt länge innan jag hittade det här mönstret som jag föll pladask för. Koftan heter Antler Cardigan och finns från storlek nyfödd till XXXL. Den stickas nerifrån och upp. Jag har stickat min i Drops baby merino på stickor 5,00 m.m. (4,00 m.m. till resåren). Egentligen är det lite väl stora stickor för garnet så det blev en ganska luftig kofta men det gör inte så mycket.


Garnet är sjukt mjukt och säkert skönt för bebisen men herre jösses så löst nystat det var. Det blev trassel precis hela tiden. Så sjukt irriterande. Det gick bara åt 1,5 nystan av 3 så tyvärr har jag mer än ett nystan kvar. Jag kanske får skänka bort det för jag har inte den minsta lust att sticka i det igen.

Om jag bortser från evighetstrasslet var det ett enkelt och snabbt projekt. Min stickfasthet stämde inte alls överens med mönstrets så koftan blev precis lagom till min 10-månaders baby trots att jag stickade storlek 1–2 år. Kanske blir det fler Antlers så småningom. Ja, i något annat garn då.

1 kommentar: