söndag 2 mars 2014

FO – Great Weekend Mitts.



Ett Vasalopp och tjugo knappar senare är mina Great Weekend Mitts klara. Jag idds inte blocka dem så de ser inte så roliga ut när de inte sitter på armen.

Jag har velat sticka de här halvvantarna ända sedan jag såg dem på Dödergöks blogg för cirka hundra år sedan och nu blev det äntligen av. Jag stickade på mindre stickor och med fler maskor än vad mönstret angav. Dessutom gjorde jag några extra ränder och en något bredare knappkant (även om det sista var något utav ett misstag p.g.a. liiiite för spännande avsnitt av Hemlock Grove). Jag valde också att sticka dem i två färger i stället för tre som mönstret säger. Det är ett jättebra mönster som är enkelt att anpassa lite som man vill.

Mina Great Weekend Mitts är stickade i M&K Eco Baby Ull. Det gick åt knappt två nystan av det ljusgrå och ganska så exakt ett nystan av det mörkgrå. Garnet har jag fått i Karins Hitte på(se). Tanken var att det skulle bli ett par helt andra halvvantar men eftersom de krävde en del virkning (inte min kopp te) så stickade jag de här i stället. KnitPros strumpisar, 3.00 m.m. använde jag. Och sedan sydde jag med mycket möda fast tjugo blanka byxknappar från Gusums Bruk.

2 kommentarer:

  1. Wow va fina dom är, vilken effekt det blev med alla knappar

    SvaraRadera
  2. Så snygga! Jag har också tänkt sticka dom där i flera år men det har liksom inte blivit av.

    SvaraRadera