måndag 28 april 2014

FO – Garter Yoke Baby Cardi.




Skrotungen har fått en sommarkofta. Mönstret heter Garter Yoke Baby Cardi och finns gratis på Ravelry. Jag har följt mönstret hyfsat men lagt till några aviga ränder på kroppen. Koftan är stickad i Debbie Bliss Eco Baby Cotton, på stickor 4,00 m.m. och det gick åt ungefär 115 gram. Garnet har jag fått av min hemlis. Jätteroligt att sticka ett bomullsplagg, det är något jag inte gör allt för ofta.

Mönstret var välskrivet och enkelt och passformen på koftan är väldigt bra. Den stickas uppifrån och ner, ett bra grundmönster att utgå ifrån om en vill improvisera lite, som de aviga ränderna jag gjorde.

Den skarpögde noterar att antalet knappar inte stämmer överens med antalet knapphål. Det var så fint med bara tre knappar så jag bestämde mig för att sticka om kantbandet, men det har ännu inte blivit av eftersom sommaren kom i all hast och Skrotis med största nödvändighet behövde använda sin kofta. Han är ju inte en jättesamarbetsvillig modell men söt är han. Både med och utan kofta.

3 kommentarer:

  1. Fina, både unge och kofta! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att din modell är supersöt och väldigt samarbetsvillig. Han ler ju till och med!! Vilket litet charmtroll han är.
    Koftan är söt den med! ;-)

    SvaraRadera
  3. Passar perfekt på en glad liten unge :)

    SvaraRadera