måndag 10 februari 2014

FO – Reykjavik.


Jag har stickat ett par Reykjavik i ett sockgarn som är precis så rosa som bilden visar. Det är fina Manduzana som har färgat det och jag har köpt det i hennes Etsyshop. Väldigt välfärgat måste jag säga, det släppte inte ifrån sig en endaste liten gnutta färg när jag sköljde upp sockorna.

Jag stickade dem på 2,50 m.m. strumpisar men jag borde ha gått ner ytterligare i stickstorlek för garnet var ganska stumt så det blev liksom inte så stunsigt om ni förstår vad jag menar.  Därmed blev de också aningens förstora för mig.

Enkelt och roligt mönster. Precis som alla Cookie A:s mönster var det väldigt pedagogiskt och välskrivet.


Jag förlorar matchen om familjen sötaste fossingar flera gånger om. Ingen socka i världen kan rädda mig där.

3 kommentarer:

  1. Så himla roligt att se ett par sockor av garn jag färgat! Sockorna blev superfina. Tråkigt att dom blev förstora.

    SvaraRadera
  2. Som sagt, superfint färgat! De är inte alldeles för stora, bara lite, så jag kan med gott samvete behålla dem själv. :-)

    SvaraRadera
  3. Lekre sokker. Fargen er kjempefin.

    SvaraRadera