torsdag 13 november 2014

Månadens färg är givetvis…

... blått eftersom jag har stickat en del på den här söta, lilla tröjan (ursäkta hastig bild i förbifarten).


Det är ett litet restgarnsprojekt till familjens ministing. Tyvärr tog garnresterna slut ungefär här så det var bara att pallra sig till garnaffären och fylla på. Och konstatera att jag kommer att ha nästan lika mycket kvar av det nya nystanet som jag hade från början, när tröjan är klar. Så kan det gå. Mönstret heter i alla fall Gathering stripes och finns här.

1 kommentar:

  1. Jag hade nog valt grått...som dimman vi hade här idag. Eller som koskiten jag hade som ett tjockt lager på min grå bil...min novemberjacka är grå...skorna...
    (men herregud jag har inte en jacka för varje månad!!)
    Fin tröja, det gäller bara att sticka snabbt, de växer ju som ogräs de små liven... ;-)

    SvaraRadera