torsdag 3 april 2014

Estnisk spets.


Jag har lagt upp en Lilac Leaf Shawl (Ravelrylänk) på stickorna. Mönstret finns i boken Knitted Lace of Estonia av Nancy Bush. Tänker att det är på tiden att jag hyllar mina rötters fantastiska sticktradition en smula. Garnet är Debbie Bliss Rialto Lace i färg 44002 (silver) som jag har fått i ett hemlispaket. Det är väldigt härligt att sticka i och det passar den här sjalen perfekt. Än så länge har jag bara stickat kanten och precis börjat på centerdiagrammet. Mycket glad över att jag fick till nupparna riktigt snyggt. Och ganska glad över att det stora centerdiagrammet inte innehåller en endaste liten nupp...

2 kommentarer:

  1. Tycker det är fint att du stickar estniska mönster. Tror med säkerhet att farmor är stolt över dig! :-)
    Kram Elle

    SvaraRadera