onsdag 18 september 2013

FO – Textured Tootsies



Det här är det absolut gulligaste jag har stickat någonsin. Och jag blev så glad när jag satt och slösurfade på Ravelry och kom över det här mönstret, Textured Tootsies. Jag hade letat efter ett bra mönster på babysockor ungefär hur länge som helst men inte hittat något som jag gillar. Det här däremot... Supersöta! De är som ett par vuxensockor fast yttepyttesmå.

De stickades i går kväll i TV-soffan, så det var ett snabbt projekt, i lite Geilskrester. Det gick åt 12 gram och jag stickade dem (som vanligt) på KnitPros strumpstickor 2,50 m.m.

Hoppas bara att de blir lagom på bebisens lilla fot, det är ju lite svårt att så här på förhand veta hur långa de små fossingarna kommer att vara. Jag följde mönstret för nyfödda i alla fall, så jag håller en tumme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar