tisdag 17 september 2013

FO – Höststockor med falska flätor.



Jag la upp till dessa sockor för cirka en vecka sedan, tänkt som ett mellanprojekt mellan ledtrådarna till Color Craving  De var uppenbarligen lite för snabbstickade eftersom den andra ledtråden inte har dykt upp ännu... Jag har inte följt något mönster men jag lärde mig att sticka falska flätor när jag stickade ett par Ewasockar för ett par år sedan.

Sockorna är stickade i ett garn inköpt i Riga. Det heter Jawoll Magic Degrade från Lang Yarns. Det var inte ett jätteroligt garn att sticka med, det påminner en smula om Drops Delight. Ganska luddigt, delar sig lätt och lite ojämnt spunnet. Men färgerna gillar jag! Och för kanske första gången i min stickkarriär lyckades jag få ut två exakt (nåja, nästan) likadana sockor ur ett och samma flerfärgade nystan. Det krävde lite pyssel och jag fick ha av garnet på ett ställe för att inte få ett färgfält för brett på den ena sockan men jag är mycket, mycket nöjd över resultatet. 

Sockorna är stickade på KnitPros strumpstickor 2,50 m.m och det gick åt 83 gram av garnet.

Nu återstår bara att hitta på ett annat mellanprojekt antar jag, för det här dög ju inte mycket till i just det avseendet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar