söndag 25 augusti 2013

Garngnäll.

Jag gillar Zauberball. Tycker att det är fina nystan och att det blir fina skiftningar när man stickar. Zauberball är ett av garnerna som jag använder till min Daybreak, just i den nyans som ni kan se ovan. Men – jag vet inte om jag har otur men jag tycker att det är rackarns ofta som jag råkar ut för knutar i nystanen. Och själva knutarna är väl okej, jag menar det händer ju att man själv måste skarva ibland när ett nystan tar slut och det är dags att påbörja ett annat. Det trista är ju när det är två helt olika färgpartier som är ihopknutna så att det blir en ful "färgkant" mitt i stickningen. Det stör mig supermycket. Särskilt när jag stickar i ett garn som jag delvis väljer för de snygga övergångarna mellan färgerna. Hmpf.

1 kommentar:

  1. Det är verkligen irriterande med knutar i just melerade garner. Jag kanske har haft tur men jag kan inte minnas att jag råkat ut för så många knutar i Zauberball.

    SvaraRadera