söndag 3 februari 2013

FO – Sockor i avbruten mosstickning.

Jag har alltid en lite enklare stickning i väskan som får komma fram på möten eller föreläsningar. Det här är det färdiga resultatet av den senaste "mötesstickningen" som fick sig en extra skjuts i och med att vi hade personaldagar med jobbet i veckan. Det är knasigt att försöka ta sockbilder själv, men man kan i alla fall se på ett ungefär hur de ser ut.




De är som sagt stickade i avbruten mosstickning vilket jag tycker passar den här typen av garn perfekt. Det blir himla snyggt och det händer lite mer än i ett par vanliga, slätstickade sockor.

Jag har inte stickat efter något särskilt mönster utan la helt enkelt upp 64 maskor på 2,25:or och satte i gång. Garnet är en rest från Rockefeller-sjalen som jag stickade till min kollega. Malabrigo sock i färgen Rayon Vert och det gick åt cirka 60 gram. Tunna och lätta att ha på foten.

Jag har inget större hopp om att de ska hålla särskilt länge eftersom Malabrigo Sock ju är ett rent ullgarn, men de känns lyxiga och mjuka att ha på sig så jag tänker njuta så länge det varar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar