onsdag 25 april 2012

Kuggelikugg.

Bah. Jag skrev monstergrammatiktentan från helvetet för cirka tre veckor sedan. Orkar inte klaga mer, men j-vlar vilken illa formulerad tenta och fy tusan för den usla och rent felaktiga informationen vi fått innan. I går kom resultatet och jag har för första gången i mitt liv kört en tenta. Så kan det gå.

Jag klarade sju delar av åtta. Den åttonde hade jag prioriterat bort lite när jag pluggade till tentan eftersom ingen hade talat om att det var åtta separata delar på tentan som alla skulle klaras av var för sig. Och när jag väl kom fram till just den delen hade jag skrivit tenta i 4,5 timme utan paus och var helt snurrig i huvudet. Bokstäverna dansade disco på pappret framför mig. Jag var för trött helt enkelt.

Jag har bestämt mig för att jag får vara glad ändå. Jag klarade ju nästan hela tentan och den delen jag inte klarade hade jag inte pluggat tillräckligt på så det gick ju faktiskt så bra det bara kunde. Eftersom jag bara kuggade en del behöver jag bara göra om just den. Skönt. Jag tycker hemskt synd om mina klasskompisar som missade fler delar. Fy fabian för att behöva genomlida hela den där ångesttentan igen...

2 kommentarer:

  1. Någon gång ska vara den första! Och det blev ju rätt milt ändå, att få göra om "bara" den del man körde på, i alla fall för dig.
    Kul är det inte men som sagt, det kunde ju varit värre!

    SvaraRadera
  2. Jag försöker att tänka så! Och med tanke på att det var en minoritet i klassen som klarade tanten har jag mycket gott sällskap i mitt ompluggande.

    SvaraRadera