onsdag 29 februari 2012

Oh no!!

De senaste två dagarna har jag upptäckt små hål i de tröjor jag har haft på mig. Ett litet hål på varje tröja, cirka 2-3 mm i diameter. Tänker ni samma sak som jag? Pälsängrar! Precis sådana hål dök upp på plagg efter plagg när vi hade pälsängerinvasion i vår förra lägenhet.

Mot pälsängerteorin talar att båda plaggen har hängt i garderob, innehåller en hel del syntet och att jag dessutom inte har sett någon liten pälsängergynnare (än). Jag har inte använt just dessa plagg sedan de kom tillbaka från kemtvätten efter branden så jag sätter mitt hopp till att de har råkat gå sönder i hanteringen på något vis. Håll tummarna för min skull? Pälsängrar vill jag verkligen inte ha som husdjur igen... Varje stickerska mardröm.

2 kommentarer:

  1. Håller! Har själv tänk på det, sådan oordning jag har med mina garner ... brrr!

    SvaraRadera
  2. Åh fy!
    Väninnan som jag delar blogg med har skrivit ett inlägg om detta. Nu såg jag ju iofs att du tyvärr redan hade erfarenhet... Men jag skickar med en länk ändå. Håller tummarna för dig.
    http://deotaligaprojekten.blogspot.com/2012/01/nar-du-far-ovantat-besok.html

    SvaraRadera