torsdag 26 januari 2012

Offe.

Jag trodde nästan att min Offe skulle vara ett evighetsprojekt men jag måste säga att det går undan rätt fort ändå. Det är en tacksam stickning på så vis att man inte behöver räkna eller titta ner i tid och otid, perfekt tv-stickning med andra ord. Dessutom har min lilla Groda varit sjuk och hemma från förskolan i två dagar vilket har bjudit in till några extra varv här och där.

Jag har fått lägga till extra ränder och är oerhört tacksam över att Lisa har gjort en uppdatering av mönstret, med lite fler centimeterangivelser. Jag stickar ganska så hårt och 32 centimeter framstycke är 40 smala ränder för mig. De åtta centimetrarna i ärmhålet motsvarar tio ränder för mig, och inte åtta som mönstret anger.

2 kommentarer:

  1. Nu när "alla" stickar Offe, börjar jag också bli sugen på en. Vad använder du för garn?

    SvaraRadera
  2. Drops Alpaca. Det blir väldigt mjukt och förhoppningsvis skönt. :)

    SvaraRadera