fredag 20 januari 2012

Liten lista.

1. Vad gjorde du för tio år sen?
Oj, det är länge sedan. Jag tror att det var året då jag hade panikångest och satt instängd i min lägenhet mest hela tiden. Inte mitt bästa år faktiskt.

2. Vad gjorde du för ett år sedan?
Då hade Grodprinsen precis började på dagis. Vi var magsjuka. Typ hur länge som helst. Och när vi inte var magsjuka var vi förkylda. Och så var det med det.

3. Fem snacks du gillar:
Mörk choklad. Ostbollar. Smågodis. Cashewnötter. Salta kex.

4. Fem sånger du kan hela texten till:
Säg en barnvisa och jag kan den! T.ex. Bä bä vita lamm, Blinka lilla stjärna, Hakuna Matata, Hej tomtegubbar (Grodans julfavvo) och Trollmor.

5. Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär:
Bjuda mamma/grodmormor på resa till något varmt land. Köpa ett litet rött hus med vita knutar på rimligt avstånd från Stockholm. Kanske ta en termin ledigt från jobbet och bara satsa på studierna, men jobbet är väldigt roligt också så jag vet inte riktigt. Se till att min syster som inte mår så bra fick hjälp. Fixa lite hemma.

6. Fem dåliga vanor:
Lägger kläder överallt. Pratar hela tiden. Dålig på att höra av mig. Rädd för mycket. Diskar inte tillräckligt ofta.

7. Fem saker du gillar att göra:
Sticka. Läsa. Gosa på barnen. Sova. Äta god mat i trevligt sällskap.

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
Haremsbyxor. Magtröja (till allas stora glädje). Stilettklackar. T-shirt med tacky text på. Kläder som skryter med vilket märke de har, typ tröja med gigantiskt Adidas-tryck.

9. Fem favoritleksaker:
iFånen. Datamaskinen. Duplot. Stickorna. Kritorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar