måndag 9 januari 2012

FO - Traveling Woman.


Mycket stor Traveling Woman på blockning på mycket stökigt vardagsrumsgolv. Den skarpsynte noterar att jag inte har fäst de lösa trådarna. När de fraktade bort mitt garn efter branden fick de med sig alla stickor och stoppnålar så jag har helt enkelt inget att fästa med. Jag är hur som helst mycket nöjd med min sjal. Den är stickad på 4,0 mm stickor och garnet är det fantastiska Manos del Uruguay i färg 7325. Det gick åt nästan exakt två härvor.

Jag har gjort den ganska så mycket större än orginalmönstret, 16 repetitioner istället för 11 av slätstickningen och 4 repetitioner istället för 2 av chart A. Det är ett väldigt trevligt och lättstickat mönster och det blev en mycket mysig sjal. Den passar lika bra som halsduk som att svepa över axlarna när det är lite kyligt. När den är blockad och klar blir det bildkavalkad!

4 kommentarer:

  1. A tihing of beauty is a joy forever...önskar jag hade hittat på det men det är Keats. Men så är det med vackra sjalar, de ger glädje när man stickar och de ger glädje att titta på och värme när man behöver; joy forever! :-)
    Och det där garnet...mmmm!

    SvaraRadera
  2. Så snygg!
    Underbar färg...
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  3. Supertjusig! :D Underbar färg, gillar den bättre än min version ^^

    SvaraRadera