onsdag 28 september 2011

Varning för gnäll.

Alltså, nu börjar mitt liv kännas lite som ett skämt. Jag skriver hemtenta i mitt första delmoment på språkkonsultprogrammet.

Tentor är verkligen inte min grej. Jag blir liksom rädd att någon ska komma på att jag inte är en särskilt smart tjej och så blir det som ett grått brus i huvudet så fort jag försöker tänka en klok tanke. Ironiskt det där, så fort jag inte ska skriva tentor kryllar det av kloka tankar. Men så fort det är tentadags. Tomt! Nada! Inte en endast liten kloking till tanke står att finna någonstans i min annars så trevliga hjärna.

Okej, så är det. Inte mycket att göra åt, jag får helt enkelt göra mitt bästa ändå. Men. Som om inte ångestbrus vore nog så har jag denna vecka dessutom drabbats av en feberdag, en mensvärksdag, en tunnelbanekaosdag (med en liten panikattack som bonus) och nu sitter jag här med tandvärk. Jag skulle kunna dra ett trist skämt om tentor och visdomständer men jag orkar inte. Dricker te i stället. Och tycker lite, lite synd om mig själv.

3 kommentarer:

  1. Vet precis hur det känns...det där med salstentor och hemtentor...fy vad jag hatar sånt. Har aldrig haft så rent i badrummet som vid tentadags ;-) Man gör liksom allt annat än pluggar. Och det där med att någon ska komma på en att man inte är så smart...jag är också livrädd för det, så du rä inte ensam. Lycka till med tentan!

    SvaraRadera
  2. Fy då, dålig dag... Hoppas det känns bättre nu! Lycka till och kram!

    SvaraRadera
  3. Skönt att inte vara ensam. Önskar bara att den där städmanin som alla pratar om kunde slå till, den har jag ännu inte känt av. Haha.

    Tack Cecilia, i dag känns det lite bättre!

    SvaraRadera