fredag 31 december 2010

24 - Något som får mig att gråta.

Sen jag fick barn har jag blivit så himla känslig. Nu gråter jag för nästan allt. Hemska bilder på nyheterna toppar nog statistiken över sånt som får mig att böla. Det som gör allra ondast i hjärtat är när jag läser om mammor med cancer. Eller små barn som dör. Det har hänt flera gånger när jag läst om något sådant att jag måste gå in och ta upp Louie och krama honom, även om han somnat och jag vet att han kommer att vakna om jag ska hålla på och snyfta honom i örat. Men det kan liksom inte hjälpas. Jag måste liksom tanka lite bebiskärlek vid de där tillfällen för om jag tänker på att han eller jag kan dö så öppnas ett avgrundsdjup i själen. Det är nästan som en panikångestattack och sen kan jag inte sova på hela natten för att jag gråter och tänker på hur hemskt det vore om vi skulle dö ifrån varandra. Fånigt kanske, men väldigt på riktigt.

Ett trevligt gråt är att jag nu för tiden ibland blir lite rörd. När jag var yngre skämdes jag ibland för att jag aldrig lyckades klämma fram en liten glädjetår men nu bölar jag friskt varje gång tillfälle ges. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar