tisdag 21 december 2010

18 - Min bästa födelsedag.

Så tråkig jag känner mig nu, men jag är inget jättefan av födelsedagar. Jag gillar inte överraskningar, min familjesituation är en smula komplicerad och paket är inte världens viktigaste grej för mig.

Häromsistens när jag fyllde år kom min fina svägerska Lotta över. Vi åt potatis- och purjolöksoppa och drack glögg och åt pepparkakor. Jag fick en Dexterbox av sambon. Det var perfekt.

För några år sedan kom min pappa, mamma, farmor och farbror upp till Stockholm på min födelsedag. Vi åt middag på en italiensk restaurang och alla höll sams. Servitören bjöd till och sjöng en födelsedagssång. Det var också perfekt.

När jag fyllde 18 gick vi ut på krogen och jag blev kalasfull. Sov över hemma hos min kompis Toni. Vi snodde en glassgubbe på vägen hem och jag kunde inte sova för jag mådde illa som en lite gris. Tonis illrar sprang lösa i rummet och jag var livrädd. De tyckte nämligen att tår var det smaskigaste som fanns. Det var inte fullt så perfekt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar