lördag 18 december 2010

13 - Veckan som gått

Måndag: Jobbelijobb hela långa dagen. Alma sov över. Stickar färdigt en julklapp.

Tisdag: Hemma med lilleman eftersom storeman var på begravning. Sista ridlektionen i stallet på kvällen. Vi hade hopplektion och jag red lilla favoriten, Cape. Vi var riktigt duktiga. Roligt! Får brev om att vi förmodligen inte får någon dagisplats på söder. Inte alls roligt.

Onsdag: Jobbelijobb igen. Sista riktiga dagen på jobbet innan julledigheten. Kanske ska jag jobba lite på måndag också, men då blir det nog hemifrån tror jag. Stickar färdigt en julklappssocka.

Torsdag: Ringer runt till varenda dagis på Södermalm. Inget napp där. Lilleman får psykbryt på sin skittråkiga morsa. Får ett mycket märkligt telefonsamtal som jag fortfarande inte riktigt skakat av mig än. En riktig skitdag får man nog säga.

Fredag: Babysimmar med Louie på förmiddagen. Han vill stanna hos fröken. Jag ignorerar hans mycket bestämda vilja och tar med mig honom hem. Jag svänger ihop några pepparkakstryfflar att ha i gå-bort-present. Bråkar med både min syster och min mor. Blir sams. Får glada nyheter. Sambon får tillbaka på skatten. Vi firar med indiskt. Upp som en sol, ner som en pannkaka och så upp igen. Lite så.

Lördag: Skickar sambon till IKEA med lång inköpslista. Nu väntar vi på hemkörning av möbler och sen ska jag skruva. Har flyttat Louies säng till andra änden av vårt sovrum. Ska bli spännande att se om han accepterar sin nya sovplats. Städar lite i väntan på möblerna. I eftermiddag kommer Alma.

Söndag: Imorgon är vi bjudna på brunch i Bromma. Och så ska vi köpa gran. Och klä gran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar