söndag 7 november 2010

Supersnabb leverans.

Har inte hunnit blogga om den supersnabba leveransen från Garnkorgen. Jag beställde garnet i torsdags eftermiddag och på fredag förmiddag fick jag en avi i brevlådan som sa att mitt paket fanns att hämta klockan 15. Mindre än ett dygn efter att jag lagt beställningen var mitt garn framme! Vilken service.

Kaunigarnet ska få bli en sjal. Jag har börjat på en Revontuli (mönstret finns på Ravelry, men jag fick inte till det med länken). Det är ett superenkelt och logiskt sjalmönster vilket är precis vad jag behöver. Trist bara att Kauninystanet börjar med nästan exakt samma färg som koftan jag stickar... Vi får se hur det blir.

4 kommentarer:

  1. Har själv stickat tre Revontuli i Kauni. Det garnet gör sig perfekt med det mönstret.

    SvaraRadera
  2. Kul! Jag tycker det känns konstigt att sticka med ett så tunt garn på 5:or (hade ingen 5,5:a hemma), men det kanske blir snyggt sen när det är blockat och klart?

    SvaraRadera
  3. Härligt med så snabb leverans! Det blir spännande att få se dina alster så småningom!

    SvaraRadera
  4. Oj så snabbt! Ska lägga det på minnet till nästa gång det ska köpas garn... :)

    SvaraRadera