tisdag 9 november 2010

Här är jag nu.

Igår vad det måndag och dags att börja på en ny del av koftan, allt enligt mina egna regler. Det är dags för ärmarna. Inte min favorit kanske, men det är bara att bita ihop och sticka på.
Så här långt hann jag på min Revontuli i helgen. Fuskade lite och tog med den till jobbet igår också. Dålig bild, men just nu sitter den på en 40 cm-kabel. Det var vad jag hade hemma i rätt storlek när jag började och jag har inte hunnit till garnaffären för att köpa rätt storlek. Nu börjar det dock bli dags, det är riktigt trångt för de dryga 240 maskorna. Jag älskar verkligen färgerna. Jag tror att den kommer att se ut som ett gigantiskt höstlöv när den är färdig.

2 kommentarer:

  1. Härliga färger i sjalen! Att sticka "bara" slätstickning i enfärgat garn kräver en del tålamod. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Den ser ut att bli helt underbar! Jag tycker den sjalen blir vackrast med hyfsat stora färgsprång, som din!

    SvaraRadera