fredag 15 oktober 2010

Nästa projekt.

Att jag inte får påbörja något nytt betyder ju inte att inte får planera lite... Jag har precis beställt 8 härvor olivgrönt Cascade från Garnkorgen som ska få bli den kofta sambon fastnade för i senaste numret av Designer Knitting.
Ja till mig då, inte till sambon, fast han fick vara med och välja. Det fanns ett par tröjor till som jag kunde tänka mig. En randig historia, men den var lite för lätt att sticka. Lite utmaning ska det vara. Och så den fina, fina koftan på framsidan av tidningen. Med Union Jack. Den skulle man nog tröttna på lite för fort, fast den var lite som en dröm. Så koftan på bilden får det bli. Hoppas leveranstiden på garnet är kort. Vi ska hälsa på drottningmamman/mormorn nästa helg och då finns tillfälle för sticktid när mormorn leker med lillfisen.

2 kommentarer:

  1. Vilken tjusig kofta! Den blir kanonfin - hoppas att garnet kommer snart.
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  2. Ytterligare ett WOW! Ser fram meot att se dig i resultatet! SUPER SNYGG!!! WOWOWOWOW

    SvaraRadera